Hardware Activation & Support Applicatie

Integra MVS

De uitdaging

Integra MVS gaat Hardware ondersteunen van een voor Integra nieuwe fabrikant in Nederland, Luxemburg, België en in samenwerking met partners ook in Spanje en Frankrijk. Om dat op de meest efficiente en klantvriendelijke manier te doen is er een platform nodig, waarmee distributeurs verkochte systemen kunnen registreren en eindklanten de support kunnen activeren. Zodat Integra MVS weet welke systemen onder garantie zijn en waar deze zich bevinden. Als er problemen met de systemen zijn moet dit door de klant via een portal gemeld worden bij Integra MVS zodat zij support kunnen leveren.

 

Omdat Integra MVS al maatwerksoftware heeft laten ontwikkelen in .NET en gebruikt maakt van Windows Internet server, was het belangrijk dat de nieuwe applicatie in deze programmeertaal ontwikkeld zou worden.

De aanpak

We hebben gezamenlijk met Integra MVS het plan van aanpak en de procesflow gemaakt.  Daarna zijn we begonnen met het maken van een design schema en het bouwen van een eerste prototype. Zodat deze op de demo dag al gelijk aan de distributeurs en mogelijke partners getoond kon worden.

Omdat de applicatie mogelijk in de toekomst gekoppeld gaat worden met andere maatwerk systemen bij Integra MVS, hebben we een DOT.NET Api ontwikkeld die met de andere systemen kan praten.

De applicatie wordt continu uitgebreid en geoptimaliseerd met sprints van 2 weken, waarbij iedere keer van te voren besproken wordt met Integra MVS, wat er gedaan gaat worden en wat de kosten zijn. Na het testen door Integra wordt wat we ontwikkeld hebben, toegevoegd aan de productie applicatie.

Techniek: .NET – Vue – Webpack – SQL Server – Bootstrap – Javascript – HTML5

Het resultaat

Om een optimale gebruikers ervaring te waarborgen, hebben we ervoor gekozen om de applicatie voor de Support bedrijven en distributeurs als dashboard aan te bieden. Zodat gebruikers makkelijk de juiste opties kunnen vinden en de applicatie goed uit te breiden is met nieuwe functionaliteiten.

 

Voor de eindklant die de garantie op het systeem activeert, hebben we een 3 stappen formulier ontwikkeld, die de bezoeker stap voor stap door de activatie leidt. Een vergelijkbaar formulier hebben we gemaakt voor het melden van incidenten.

 

Omdat de applicatie in meerdere landen gebruikt wordt, is deze ook in meerdere talen beschikbaar. De taal wordt automatisch gekozen aan de hand van browser instellingen, maar kan ook handmatig door de gebruiker gekozen worden.

 

De applicatie is in gebruik en we kijken ernaar uit om de applicatie verder te ontwikkelen, zodat deze nog meer toegevoegde waarde gaat geven.