Zo maak je een e-book

 

Waarom een e-book?

In deze tijd is het heel normaal en wordt het zeer gewaardeerd als jij je kennis deelt.
Met jouw kennis stel je bezoekers van je website zelf in staat om hun probleem aan te pakken. Jij empowert en zij kunnen met jouw hulp en kennis zelf aan de slag.

Wat is een e-book?

De term e-book is een beetje misleidend. Want als je denkt dat je nu een boek moet schrijven van minstens 100 bladzijden dan klopt dat niet. Een e-book kent in omvang vele varianten: van 5 tot 50 en alles daartussen in. Belangrijkste leidraad voor de omvang is hoeveel bladzijden jij nodig hebt om je kennis over te dragen. Verder gaat het natuurlijk om een digitaal boek.

De inhoud

Eerst de inhoud. Jouw e-book schrijf je om je klanten te helpen hun probleem of een stukje daarvan op te lossen. Houd het klein. Je e-book hoeft niet alles in een keer op te lossen! Voor een eenvoudige opbouw van je e-book kun je het volgende format aanhouden:

Voor wie (je maakt duidelijk voor wie dit e-book is)

Herken jij jezelf hierin? (Gebruik bullets om je klant gerust te stellen dat hij of zij op de goede plek is)

Maar dan herken je ook dit … (Beschrijf de pijn/probleem van de lezer)

Dan heb ik speciaal voor jou dit e-book geschreven met 5 tips.

Wie ben ik? (Nu stel je jezelf voor en je laat zien dat jij de kennis hebt om dit probleem op te lossen)

Hier zijn ze dan … (Geef nu de 5 beste tips, geef alles wat je klant nodig heeft en waar hij blij van wordt)

Hoe nu verder? (Vertel je lezer wat hij of zij kan doen als hij of zij nog meer van je wil)

De techniek

Stap 1: je schrijft je e-book in Word of een andere tekstverwerker.
Stap 2: Daarna exporteer je document naar pdf. De pdf is je e-book.

Je e-book als onderdeel van je marketing

Met een e-book kun je al direct waarde toevoegen voor de bezoekers van je website. Op die manier kunnen ze jou en je diensten leren kennen zonder gelijk een grote investering te doen. In ruil voor het e-book vraag je de naam en het email adres. Dit levert jou dus direct een lead op.
Het fijne daarvan is dat je daarna (via mail automation) contact met ze kunt onderhouden. Je kunt ze vragen of ze geholpen zijn en of ze eventueel nog meer hulp van je willen. Op die manier werk je naar de verkoop van je diensten toe.

Berichten

berichten

Geen reactie's

Geef een reactie