Van Online Visitekaartje naar Klantmagneet Website

 

Veel sites van Trainers & Coaches hebben nog geen duidelijk doel en zijn er vooral op ingericht om informatie te geven over het bedrijf en de product of dienst. Bovendien doen ze het vaak niet goed in Google. Als jij beiden wel voor elkaar hebt zal dit je direct meer bezoekers en klanten opleveren.

“Meer dan 80% van de consumenten doet eerst online onderzoek voordat ze tot een aankoop over gaan. Zorg dat je overtuigd met je website”

Je site zou antwoord moeten geven op vragen die jouw potentiële klanten hebben. Als klanten op die onderwerpen zoeken moeten ze bij jou uitkomen. Dit zet jou neer als expert en zorgt ook dat je veel beter vindbaar wordt in Google.

Omdat veel bezoekers tegenwoordig vanaf een mobiele telefoon komen is het belangrijk dat je website daar ook voor geschikt is. Bovendien komt je site dan hoger in google. Dit geld ook voor een beveiligde https versie van je site.

“Bij het zoeken naar een bedrijf kiest 42% voor het eerste resultaat in google en 21% voor het 2e.”

 

Inbound Marketing

Inbound marketing is een strategie die ervoor zorgt dat klanten naar jouw website komen. Dat je website gevonden wordt vanwege waardevolle content en dat potentiële klanten terug blijven komen omdat je voor hen iets toevoegt.

Deze methode gaat uit van ‘verdiende aandacht‘. Bezoekers vinden het de moeite waard om door jou geïnformeerd te blijven, omdat je interessante informatie deelt. Je valt ze dus niet lastig met traditionele marketing als advertenties, direct mailing en cold calling.

Het werkt zo goed omdat het goed aansluit op het gedrag van de huidige consument. Voordat deze contact opneemt met jouw bedrijf, heeft hij zichzelf via internet al uitgebreid geïnformeerd. Het bedrijf dat in staat is om de meest waardevolle informatie te geven, maakt de meeste kans deze klant binnen te halen.

“Gemiddeld zorgt Inbound Marketing voor 150% meer online omzet. Meer dan 75% van de bedrijven maakt nog geen gebruik van Inbound Marketing. Hier ligt dus een enorme kans voor jou als ondernemer.”

Webzigt is Inbound Marketing gecertificeerd door hubspot.com

Maak kans om gratis 5 verbeteringen op je website door te laten voeren. Die al direct resultaat gaan opleveren.

 

Inbound marketing analyse

Om online succesvol te worden, is het belangrijk om een antwoord te hebben op de volgende vragen:

  • Ben je vindbaar op de zoekwoorden die voor jou van belang zijn?
  • Is je website optimaal ingericht voor zoekmachines?
  • Geef je antwoord op de vragen die er in jouw markt zijn?
  • Weet je wie je klanten zijn?
  • Is het doel van je site duidelijk?
  • Wordt het makkelijk gemaakt voor bezoekers om dit doel te bereiken?
  • Hoe doe je het ten opzicht van je belangrijkste concurrenten?
  • Heb je veel links van andere websites naar je site?
  • Is je website geschikt voor mobiel?
  • Hoeveel bezoekers komen er op je site?
  • Wat doen deze bezoekers. Op welke pagina’s komen ze, waar kijken ze naar?
  • Is je website optimaal ingericht voor conversie?
  • Bied je een freebie aan om e-mail adressen op je lijst te krijgen?
  • He je een automatische mail opvolging om uiteindelijk de verkoop te sluiten?
  • Is je website gebruikersvriendelijk?
  • Is het makkelijk om de belangrijkste informatie te vinden?
  • Is er veel interactie op social media?
  • Is de performance van de site goed?

 

Als je dit allemaal geregeld hebt ben je klaar om met je site ook echt te gaan verkopen. Je site is dan klaar om nieuwe bezoekers aan te trekken en deze bezoekers om te zetten naar leads en uiteindelijk je product of dienst te verkopen.

 

Heb je hulp nodig om Inbound Marketing ook echt voor jouw bedrijf te laten werken? Boek nu een gratis en vrijblijvend advies gesprek via Skype of telefoon. Het gesprek duurt 30 minuten en je krijgt al direct tips om de eerste stappen te kunnen zetten of je Inbound Marketing strategie verder te verbeteren.

 

Berichten

berichten