In 4 stappen naar een Winstgevende Website

Je website is van groot belang voor je bedrijf. Wil je een NIEUWE website lanceren? Een site waarmee je continu bezoekers & nieuwe klanten aantrekt?

 

1. Geef antwoord op de vragen in je markt

Iemand komt op jouw website omdat hij hoopt een oplossing te vinden voor zijn probleem.

Bijvoorbeeld:
– Het scherm van mn laptop is stuk, waar kan ik deze het beste laten maken?
– Mijn kind wil ’s avonds niet eten, wat kan ik hieraan doen?
– Hoe richt ik mijn website zo in dat ik er klanten mee aantrek?
– Etc etc.

IMG_5992

Alleen als je relevante inhoudt biedt, zal een bezoeker wat van zijn kostbare tijd op jouw website besteden.

Ontwerp je website daarom als een tool om bezoekers van antwoord te voorzien, met als ultiem doel ze te overtuigen dat je bedrijf,  kan helpen met hun problemen en uitdagingen.

Je kent als geen ander de markt waarin je actief bent, wie je klanten zijn, wat je klanten of prospecten zoeken. Stel daarom de vraag: “Waarom bezoekt iemand mijn website en wat hoopt hij of zij daar uit te halen?”

Richt jouw website zo in dat de bezoeker snel een oplossing krijgt voor zijn probleem. Luister naar je klanten en geef ze antwoord op hun vragen. Door een oplossing te bieden zul je merken dat je website veel meer bezoekers aantrekt.

Geen vragen uit de weg gaan

They ask, you answer” is het mantra van zwembadenverkoper Marcus Sheridan en hij heeft er veel geld mee verdient. Marcus heeft alle taboes doorbroken in de zwembad wereld, door te onderzoeken welke vragen het vaakst online worden gesteld op het gebied van zwembaden en die allemaal te beantwoorden, ook de ‘gevoelige’.

 

Meer bezoekers die jou vertrouwen, omdat ze met jouw tips ook echt RESULTAAT hebben ervaren.

Bij wie denk je dat ze uiteindelijk klant gaan worden. Een concurrent die z’n website heeft ingericht als een veredeld visitekaartje of bij jou. Degene die hem al vaker heeft geholpen met nuttige informatie. Juist: Je bezoeker wordt klant bij jou.

Met deze strategie moet je jouw website of blog dus opzetten. Je bouwt aan een community website met vele bezoekers, trouwe volgers & daardoor dus ook veel meer klanten. Hiermee bereik je in deze tijd de beste resultaten met je website.

blije_mensen_duimen_omhoog

2. Ken je klant

Het voordeel van het hebben van een klein bedrijf is dat je vrijwel dagelijks in contact staat met je klanten. Dus waarschijnlijk weet je meer van je klanten dan een CEO of Marketing manager van een grote organisatie.

Gebruik inzichten over dagelijkse successen, problemen en processen van je klant om te ontdekken wat ze beweegt om actie te ondernemen.

Welke problemen hebben ze? Op welke punten komen deze samen met jouw expertise? Welke specifieke uitdagingen kan jij ze helpen te overkomen?

Uiteindelijk gaat het om het creëren van een duidelijk beeld van wat de verschillende type kopers van jouw product of dienst beweegt, om jouw product te kopen en hoe je daar op in kan spelen.

Ken-jij-je-klant-echt

De eerste versies van je doelgroep zullen misschien gebaseerd zijn op gefundeerde veronderstellingen. Dat is een goede start; je weet inmiddels al aardig wat over je klanten. Maar neem niks aan. Probeer er continu achter te komen wie je potentiële klanten zijn, wat ze beweegt en wat hun uitdagingen zijn. Spreek of mail hiervoor met je klanten, doe online surveys en bekijk je Google Analytics en andere website data.

Als je weet wie je klant is en waar deze naar op zoek is kan je:

  • Content creëren die waarde toevoegt, door een probleem op te lossen voor je klant.
  • Je producten en diensten presenteren op een manier die hun uitdagingen adresseert.
  • Nieuwe programma’s, producten en diensten creëren die aansluiten bij hun behoefte.

 

 3. Inrichten Website

Nu je weet welke relevante informatie je op je website moet bieden en voor welke klanten. Kan je een website gaan maken die optimaal ingericht is voor jouw doel, met een mooi design.

Webdesign, Layout, Website

Zonder plan bouw je geen huis. Dat geldt ook voor je website. Begin met het opzetten van de  structuur en flow, voordat je start met het bouwen van je site. Dit kan door de website te schetsen op papier of met online tooling zoals Marvel

Je hebt maar een paar pagina’s nodig om je website te lanceren, zoals:
– BLOG
– Home
– Over ons
– Contact

Kijk bij elke pagina wat het doel is wat je ermee wilt bereiken en focus daarop. Laat al het andere weg. Maak duidelijk wat jij graag wil dat de bezoeker op die pagina doet.

Gemiddeld komt 40% van de bezoekers tegenwoordig vanaf een mobiele telefoon en dit aantal groeit ieder jaar. De verwachting is, dat dit jaar het gebruik van mobiel, desktop gaat overtreffen. Dit geeft heel duidelijk het belang aan van een goede mobiele website. Een website voor mobiel is dus geen luxe, maar pure noodzaak.

Maak gebruik van formulieren en incentives om bezoekers aan te moedigen om zich aan te melden voor je mailinglijst. Een mailinglijst is nog steeds de beste manier voor online ondernemers om nieuwe klanten binnen te halen.

Uiteindelijk heb je  ook een verkooppagina nodig, maar die kan op een later moment. De eerste prioriteit is zorgen dat je website online staat, zodat je bezoekers kunt aantrekken van wie je het vertrouwen gaat winnen.

Als je het vertrouwen hebt, worden ze sneller klant.

4. Test en optimaliseer je site

Er komt veel kijken bij een moderne website. Je website moet snel zijn, werken op alle devices, geoptimaliseerd zijn voor mobiel, geoptimaliseerd voor SEO, content makkelijk tonen, de mogelijkheid bieden tot slimme interacties en handig zijn in gebruik.

data-driven-marketing-345x245

Je Website kan altijd beter. Met de data die je verzameld over je bezoekers en andere inzichten, verbeter je continu om de doelstellingen van je website te behalen.

Een goede start om data te verzamelen over de prestaties van je website en het gedrag van je bezoekers is Google Analytics

Hulp nodig? Neem nu contact op om jouw project te bespreken. Ik help je graag verder!

 

Berichten

berichten

Geen reactie's

Geef een reactie