Heb jij al een Klantenwerving Systeem?

Veel Trainers & Coaches hebben een professionele website. Maar wat levert deze je nu echt op? Met het Klantenwerving Systeem gaat je website voor jou werken en continu zorgen voor nieuwe clienten (automatisch).

 

Wat is een Klantenwerving Systeem?

In de basis is een Klantenwerving Systeem een geautomatiseerde manier om bezoekers aan te trekken en deze te veranderen in klanten met gebruik van je website.

Een Klantenwerving Systeem moet een eind doel hebben zoals de verkoop van dienst xyz.

Je systeem moet een aantrekkelijke weggever of lead magnet hebben om bezoekers te overtuigen om zich in te schrijven voor je email lijst. De weggever is een teaser voor het product dat je uiteindelijk vraagt te kopen. De weggever kan een boek, checklist of zelfs een video serie zijn.

Waarom je een Klantenwerving Systeem nodig hebt in je coaching of training business

Op het moment dat je systeem ingericht is, kan je achterover leunen en het bezoekers automatisch laten converteren naar klanten.

Dit betekend dat je tijd hebt om aan andere delen van je bedrijf te werken of op vakantie kan gaan. Je kan natuurlijk ook korter gaan werken zodat je meer tijd hebt voor vrienden en familie.

 

Wanneer gebruik je een Klantenwerving Systeem

Bied altijd een aantrekkelijke weggever aan op je website om meer van je ideale klanten zover te krijgen om zich in te schrijven voor je email lijst. Een lijst met 1000 fans is een winstgevend bedrijf. Maak je niet te druk over wat de weggever is wanneer je begint, zorg dat je het online zet zodat je kan beginnen met leren en gaandeweg verbeteringen kan doorvoeren.

Wanneer je klaar bent om een nieuw product zoals een coaching programma te lanceren, kan je het systeem hier specifiek voor inrichten. Je kan nieuwe abonnee’s voor je systeem aantrekken door een weggever aan te bieden die uitleg geeft over het product dat je verkoopt.

De best werkende weggever voor het lanceren van een nieuw product is nu het bieden van een gratis 3 delige video serie met een gratis te downloaden checklist. Volg deze bewezen techniek of zorg dat je origineel bent door iets anders te proberen dat werkt voor je ideale klanten.

 

Maak kans om gratis 5 verbeteringen op je website door te laten voeren. Die al direct resultaat gaan opleveren.

 

Een basis Klantenwerving Systeem – in 4 Stappen

Hier zijn de stappen van een simpel Klantenwerving Systeem in de volgorde zoals je klanten deze ervaren. Wanneer je het ziet door de ogen van je klant, is het niet alleen makkelijker te volgen voor je jezelf, maar creëer je waarschijnlijk ook een meer klant vriendelijke ervaring voor je gebruikers.

Hieronder staan de stappen die nodig zijn voor een basis Klantenwerving Systeem:

1. Krijg Bezoekers

Krijg bezoekers naar je weggever.

Effectieve en niet dure manieren om aandacht te krijgen voor een weggever webpagina zijn:

Schrijf een Blogpost, deel deze op Social Media en promoot je weggever als content upgrade

Koop betaalde advertenties (Google Adwords, Facebook Ads, of Ads bij speciale publicaties of sites waar je ideale klant zich bevindt). Ja, het promoten van je weggever is de eerste stap voor het verkopen van je product.

Gast Blog / schrijf artikelen in publicaties, Social Media groups of sites die je ideale klanten volgen. Aan het eind van je artikel een link naar je weggever optin page.

Spreek op evenementen waar je ideale klanten zich bevinden en promoot aan het eind je weggever aan het publiek (Persoonlijk of via een webinar). Zorg dat je een makkelijke url hebt voor de weggever opt-in pagina.

2. Ontvang Email adressen

De manier om de naam en email adres van je bezoekers te ontvangen in ruil voor je weggever.

Dit is de plek waar de bezoeker zijn naam en email adres intypt in een formulier en op verzenden klikt. Deze Opt-in box is gelinkt aan het email marketing systeem, dat de email adressen opslaat.

3. Follow-up

Kant-en-klare, geautomatiseerde emails met informatie die helpt om je bezoekers de waarde van je eind product in te laten zien en het aantrekkelijk te maken om dit te kopen.

Meteen nadat je bezoeker registreert voor je weggever krijgt deze de eerste email van jou. In de eerste email geef je de weggever. Vervolgens stuur je een serie met geautomatiseerde emails om een relatie op te bouwen en de verkoop in te leiden.

4. Verkoop

Vraag de lead om introductie gesprek en link naar de product pagina.

Op het moment dat de lead geinteresseerd en enthousiast is geworden over je product ( Bijvoorbeeld een coaching programma), bied je het aan. Stuur de lead naar de product pagina waar deze alle info kan vinden over het product en een kennismaking gesprek kan plannen. Of direct het product kan aanschaffen als je bijvoorbeeld een online cursus aanbied.

Start Simpel

Wat ik in dit artikel heb omschreven is een basis Klantenwerving Systeem voor Coaches & Trainers. Deze systemen kunnen een stuk complexer worden maar het heeft geen nut om nu zover te gaan tot je de basis begrijpt.

Simpel Werkt! Je kan een winstgevende Coaching Praktijk runnen met dit basis Klantenwerving Systeem. Het is goed om simpel te starten en het dan verder te ontwikkelen als je er klaar voor bent.

 

Heb je hulp nodig om het Klantenwerving systeem ook voor jouw bedrijf te laten werken? Boek nu een gratis en vrijblijvend advies gesprek via Skype of telefoon. Het gesprek duurt 30 minuten en je krijgt al direct tips om de eerste stappen te kunnen zetten of je Klantenwerving strategie verder te verbeteren.

 

Berichten

berichten